Charlotte Beijer

hampafrön
hampafrön_yoghurt
hampafrön_hallon

Min nya favorit till salladen, smoothien och till yoghurten är, skalade hampafrön. Jag älskar den nötiga smaken som fröna ger. Supergott!

Hampafrön är väldigt näringsrika också. De innehåller protein, essentiella fettsyror och en hel del olika mineraler. Det gör det hela ännu lite bättre, både gott och näringsrikt. På den sista bilden ovan ser ni hur hampafröna ser ut också.

Självklart har jag många andra ingredienser i min müsli också, så som chiafrön, quinoapuffar, dinkelflingor, krossade linfrön, havregryn, solrosfrön och riven kokos. Härlig müsli va? Det enda som fattas i den är pumpakärnor och bipollen. Har aldrig testat bipollen, men vill. Dock tycker jag att bipollen är så löjligt dyrt, och den näring som den har kan jag säkert få i mig i något annat livsmedel som är hälften så dyr 😉

Om du också vill testa på hampafrön kan du hitta det i välsorterade matbutiker. Ett tips är Daglivs vid Fridhemsplan, de har ALLT. Riktigt bra sortiment. Annars har ni ju alla hälsobutiker runt omkring som har nästan allt inom superfood.

 

 

 

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.