Charlotte Beijer

Proteingröt till frukost

God morgon lördag, jag är så pigg och utvilad att det är sjukt. Det är väl så när man sovit i hela tolv timmar, helt galet! Nu kommer jag förhoppningsvis vara pigg under hela utbildningen idag som varar i åtta timmar, inga konstigheter.

Det är en utbildning inom graviditet, och nej, jag är inte gravid. Utan detta kommer hjälpa mig när jag hjälper kvinnor som vill träna under och efter sin graviditet, med andra ord, gravidträning. Har faktiskt pluggat detta tidigare, men vem vet, kanske något jag missat?!

Hur som så har jag laddat med både sömn och en stor frukost till dagen i ära. Det blev proteingröt med äpple, banan, kiwi, cashewnötter och kokos, nomnom.

 

Såhär brukar jag göra min gröt:
Först häller jag i 2 dl vatten i en kastrull tillsammans med äppelbitar, kardemumma och kanel. När det börjar koka häller jag i ca 1 dl- 1 1/2 dl fiberhavregryn och 1 tsk krossade linfrön. Därefter rör jag om som bara den och när den börjar se klar ut, häller jag i en skopa proteinpulver också och rör om. KLART!

Till gröten brukar jag använda mig av olika tillbehör, men oftast hallon, blåbär, banan, mer kanel och naturella kokoschips.

Hur gott som helst!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.