Charlotte Beijer

Proteinbröd & chiapudding

I går kväll började vi redan planera inför söndagens frukost. Jag älskar frukostar och speciellt när man har en hel ledig dag utan planer. Då kan man verkligen njuta av frukosten utan stress. Håller ni inte med?

Till frukost blev det chiapudding med smak av kardemumma, vanilj och kokos. Till det hade vi även färska jordgubbar, kiwi och cashewnötter (såklart). Så gott!

På morgonen är jag ganska hungrig och kan äta i princip hur mycket som helst, så jag ville även ha något mer än bara chiapudding. Det blev det också, ja någonting mer alltså. Det blev jättegoda proteinbröd som var väldigt lätt att tillaga och gick snabbt att grädda.

Vill du testa att göra dessa supergoda proteinbröd?
Fortsätt att läs nedan.

Ingredienser 3-4 st:

1 banan (kan uteslutas)
1 dl naturell kvarg
2 st äggvitor
3 dl havregryn
1 tsk bakpulver

Det är grundreceptet, men vi lade även till riven kokos och pofiber.

Beskrivning:

Börja med att mosa bananen, och därefter är det bara att tillsätta resterande ingredienser och blanda ihop till en smidig deg. Rulla sedan degen till 3-4 st bullar som du lägger på en plåt med bakplåtspapper på.

Skjuts in i ugnen, 200 grader, ca 20 minuter.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.