Shopping Cart

Vem är du?

Vem är du? Vem är jag?

Tänkte nyss på hur vi människor uppfattar varandra som personer då vi oftast har förutfattade meningar om varandra på grund av livsstil. Livsstil och varumärken säger mer än vad vi tänker på, tror jag.

Nu har jag funderat, och tittat omkring i mitt hem.
Vad är det jag ser? Var bor jag någonstans? Vad gör jag?

Mac. iPhone 5. Nike. Swarowski. SATS. Arla Eko. Södermalm. Student. SNÖ. Espresso House. Zoega. Paulúns. Fitness Lifestyle. Topp Hälsa. Keso. DN. 

Förstår ni vad jag menar? Det här är bara ett fåtal varumärken/livsstil som jag ser och tar upp nu. Det är såhär människor kan uppfatta en beroende på vad för varumärken/böcker/musik du konsumerar eller vad för liv du lever just nu. Det jag tycker ät väldigt intressant är hur vi egentligen påverkas av varumärken omkring oss, och hur vi använder  dem för att skapa vår identitet. Vad tror ni?

Skriv upp själv och se vad för person du utstrålar av att vara pga dina val av konsumtion och livsstil. Ganska intressant då du kan upptäcka saker du tidigare inte tänkt på.

charlotte

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Copyrigt © Charlotte Beijer